De eerste week - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ruben en Bouke - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ruben en Bouke - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: bouke

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Bouke

23 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

De eerste week is bijna voorbij en nu al zo veel mee gemaakt. Zondag vertokken naar Hongkong, na een helse vlucht van 11 uur aangekomen. Op het vliegveld was maar weinig te doen en aangezien we 8 uur moesten wachten besloten we maar te gaan zitten en even onze ogen dicht te doen. Na 1,5 uur besloten om wat drank te gaan scoren voor in nieuwzeeland. Ook dit verkochten ze amper. Na wat navraag bleek dat we in de aankomsthal waren blijven zitten terwijl in de vertrek hal van alles te doen was. Hier hebben we inderdaad de benodigde drankjes kunnen in slaan en ons nog een klein beetje kunnen vermaken. Maar 8 uur wachten met nog een vlucht van 11 uur in het verschiet is geen pretje. Om 8 uur s ochtends kwamen we met een enorme jetlag en een paar uurtjes slaap aan in Auckland, nieuw-zeeland. Met een taxi werden we naar de camper verhuur toe gebracht. Wat een lelijk ding, die camper, maar dat maakt hem juist ook wel weer leuk. De eerste dag rustig aan gedaan en een beetje in de zee gezwommen. Dag 2 hebben we de waitomo caves bezocht, hier zitten de glowworms. Eigenlijk zijn glowlarfs hebben we daar geleerd. Na een boottocht door de grotten en een wandeling van 2 uur door deze grotten de camper ergens aan het water gezet. De volgende ochtend zijn we vroeg naar Taupo vertrokken, in de haven van Taupo werden allemaal boottochtjes naar de *maori carvings* georganiseerd. Dit was aardig aan de prijs dus besloten we zelf maar op zoek te gaan. Door puik Google werk wisten we waar het ongeveer moest zijn en zijn we naar die kant opgereden. De weg hielt helaas op maar we zagen wel een weggetje door het bos. Dit naar geprobeerd. Na 15 min door het bos gelopen kwamen we aan het water. En zijn we verder gelopen over wat rotsen die hier lagen. We kwamen wat *kiwi's* zoals de Nieuw-Zeelanders zichzelf noemen tegen en besloten het hun te vragen. *just jump in te water and swim around the corner, it is just a little swim* zeiden ze. Dit viel tegen, het was een heel eind zwemmen maar eenmaal aangekomen wel Super vet om te zien. Op de terug weg nog van rotsen van +- 8m naar beneden gesprongen. Eenmaal terug bij de auto naar de huka falls gereden en de huka spa. Vooral deze 2de was erg leuk. Via een waterval kwam warm water naar beneden zetten wat mengde net het koude water uit de rivier wat zo voor een heerlijk temperatuurtje zorgden. S avonds in the middle of nowhere onze kemper geparkeerd en een kampvuurtje gebouwd en optijd gaan slapen voor de tongario crossing die de volgende dag op het programma stond. De tongario crossing is een hike van 20 km. Half voorbereid gingen we op weg met beide 1 flesje water een banaan en broodje pindakaas. Na 3 km was het eerste flesje water al leeg en de eerste banaan op. Gelukkig kwamen we langs een watervalwaar het ons verstandig leek het flesje opnieuw te vullen. 2 km verder kwamen we aan bij *mount doom* hier was de mogelijkheid om deze te beklimmen, hier stond een extra 3 uur voor. In een impuls actie besloten we deze ook maar mee te pakken, "nu we er toch zijn". Het bleek echter een uitputting slag alles was stijl omhoog en bijna niet te doen. Weer onder aan de berg mount doom begon ru zich enorm ellendig te voelen.
Ondertussen was al ons water en eten op en moesten we nog steeds 13 km lopen.. Tot overmaat van ramp begon ru ook nog over te geven. De enige opties waren of de 13km lopen of een helikopter bellen. Net op het moment dat we de helikopter wouden bellen liepen er in de verte 4 jongens. Deze om hulp geroepen. Zij hadden genoeg water bij zich waar wij bijna een liter van konden hebben en ze hadden ors (een mengsel van suiker en zout) Ruben voelde zich hierna gelukkig alweer iets beter. Van iemand anders kregen we bananen en zo konden we er weer tegen aan. Later hoorden we dat we nooit van die waterval hadden mogen drinken. Zo leer je elke keer weer wat nieuws. Gelukkig eind goed al goed. Vandaag een rustig dagje om ons rustig richting het zuider eiland te begeven. Tot snel!